Doktor Fit Blog

Suplementacja diety wegańskiej

Zainteresowanie dietą wegetariańską i wegańską sukcesywnie wzrasta. Dostęp do produktów spożywczych przeznaczonych dla wegetarian jest coraz łatwiejszy, co sprzyja przejściu na taki sposób żywienia. Czy dieta wegetariańska lub w pełni roślinna jest w stanie pokryć zapotrzebowanie na składniki odżywcze?

today
perm_identity Katarzyna Błaszkowska
remove_red_eye 147 odsłony

Błonnik pokarmowy — rola w organizmie i dzienne zapotrzebowanie

Błonnik, nazywany inaczej włóknem pokarmowym, to bardzo istotny składnik diety. Z żywieniowego punktu widzenia zaliczany jest do węglowodanów, które nie ulegają strawieniu w przewodzie pokarmowym, a co za tym idzie, nie są wchłaniane w jelicie. Co ważne, błonnik nie jest pojedynczym składnikiem. Określa natomiast grupę związków o podobnych właściwościach.

today
perm_identity Katarzyna Błaszkowska
remove_red_eye 166 odsłony

Czym jest melatonina i kto powinien ją stosować?

Część procesów w naszym organizmie przebiega rytmicznie, czego przykładem może być zasypianie. Śpimy w nocy, a jemy, pracujemy, poruszamy się w ciągu dnia. Taki naturalny rytm może zostać zaburzony przez różnego rodzaju czynniki.

today
perm_identity Katarzyna Błaszkowska
remove_red_eye 364 odsłony

ARMageddon

Dzisiejszy wpis chciałbym dedykować osobom, które mają problem z rozbudowaniem swoich ramion. Wiadomo, że każdego kto trenuje na siłowni, prędzej czy później dopadnie stagnacja. Sposobów na jej przełamanie jest dużo, jednak ramiona mają to do siebie, że często nie chcą rosnąć, a progres w ich przypadku u wielu osób jest powolny. Poniżej przedstawię wam metodę, która zadziałała w moim przypadku i z której czerpię inspirację obecnie do planowania treningu ramion.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 462 odsłony

Mój elementarz suplementacji

Siłownie w końcu otwarte i można wracać do treningów. Powrót do formy nie powinien zająć nam dużo czasu, w szczególności jeśli podczas, gdy kluby fitness były zamknięte, nie siedzieliśmy bezczynnie oraz nie objadaliśmy się bez opamiętania. Wiele osób na pewno znowu będzie myślało o uporządkowaniu diety, ułożeniu planu treningowego, itd. W ponownym odbudowaniu naszej sprawności fizycznej oraz poprawie wyglądu przydadzą się również suplementy. Aby ułatwić wam ich wybór przygotowałem listę tego, co sam używam i co jest bardzo pomocne w osiąganiu dobrych wyników na siłowni.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 322 odsłony

TREC Booster Oat Gainer - opus magnum wśród gainerów?

Po wielu tygodniach od premiery ponownie przyglądamy się jednemu z najlepszych, naszym (w Doktor Fit) zdaniem, gainerów typu bulk na rynku i gainerów w ogóle. Artykuł powstaje niejako dla odświeżenia, gdyż dostępność produktu była ostatnimi czasy dość ograniczona i niestety nie każdy zdążył się z nim zapoznać, a warto. Część osób też z niego zrezygnowała z w/w powodu. Dzisiaj, z okazji "powrotu króla", bo zatowarowaliśmy się po uszy, aby nikomu nie zabrakło :D zdecydowałem się napisać parę słów, dlaczego TREC Booster Oat Gainer powinien być stałym gościem w naszych kuchniach.

today
perm_identity Łukasz Plaskota
remove_red_eye 489 odsłony

Wyglądają jak cukier, smakują jak cukier, ale to nie jest cukier

Żyjemy w czasach, gdzie dostęp do żywności luksusowej (bo myślę, że tak możemy nazwać wszelakie smakołyki, nie są nam niezbędne do życia) jest bardzo łatwy, a co za tym idzie - spożywamy jej dużo. Rodzice podają dzieciom batonik zamiast owoca. Pijemy słodzone napoje gazowane, zamiast wody na co dzień. I do pewnego momentu nie ma w tym nic złego, ja sam nie stronię od słodyczy, bo zwyczajnie lubię czekoladę.

today
perm_identity Łukasz Plaskota
remove_red_eye 411 odsłony

Tarczyca - często zapominana, a tak ważna!

Myśląc o gubieniu tkanki tłuszczowej, nie należy myśleć jedynie o ujemnym bilansie kalorycznym. Jest on niezbędny do utraty wagi ale nie zapominajmy, że nasz metabolizm w końcu dostosuje się do naszego spożycia. Ciągłe i długotrwałe zmniejszanie kaloryczności diety będzie prowadziło nie tylko do spowalniania przemiany materii, ale również do niedożywienia oraz zaburzenia pracy niektórych organów, w tym tarczycy.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 334 odsłony

Wątroba twój przyjaciel

Dzisiaj chciałbym poruszyć często pomijany temat, jakim jest zdrowie wątroby. Większość osób trenujących na siłowni głównie skupia się na planie treningowym, technice i ilość spożywanych makroskładników. I bardzo dobrze, są to ważne rzeczy, których nie należy pomijać. Jednak może nadejść taki moment, w którym nasze efekty zahamują, nie będziemy mogli ani zrzucić tłuszczu, ani przybrać na masie. Zaczną się problemy ze wzdęciami, brakiem apetytu, zmęczeniem. To pierwsze sygnały, które może nam dawać wątroba.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 303 odsłony

Velositol - przyszłość kulturystyki?

Większość osób czytających ten artykuł prawdopodobnie chodzi (lub będzie chodzić po 29 maja) na siłownie. Znaczna część trenuje w celu zwiększenia siły i masy mięśniowej. Wiadomo, przez pierwsze kilka miesięcy efekty mogą być zauważalne z tygodnia na tydzień, z miesiąca na miesiąc, jednak potem o przyrosty co raz trudniej. Konieczna jest zmiana planu treningowego, diety, wprowadzanie różnych modyfikacji, metod treningowych. Oczywiście, będąc cierpliwym i mądrze trenując doczekamy się efektów, jednak nie każdy może pochwalić się tą cechą. Wtedy pojawia się doping i niestety, nie każdy wchodzi na cykl z głową, stosując środki na ślepo, albo tak jak "kolega z siłowni" doradzi. A co jeśli bym wam powiedział, że dzięki odpowiedniemu zastosowaniu kilku suplementów można znacząco poprawić wyniki sportowe bez stosowania sterydów?

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 342 odsłony

Bakterie jelitowe, probiotyki. Jak ważne są dla naszego ciała?

Bakterie są nieodłączną częścią naszego małego ekosystemu i bez nich nie bylibyśmy w stanie funkcjonować. Jednym z najważniejszych miejsc w naszym ciele są jelita, o których mówi się jako o naszym "drugim mózgu" oraz zamieszkujące je bakterie. To, ile bakterii egzystuje w naszych jelitach, wpływa bezpośrednio na ich szczelność, wchłanianie oraz rozkład substancji nie strawnych przez nasz organizm.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 281 odsłony

Wspomaganie gospodarki cukrowej organizmu

W dzisiejszych czasach, coraz więcej osób choruje na cukrzycę, a u wielu można zdiagnozować stan przedcukrzycowy. Do takiego stanu rzeczy prowadzi głównie zła dieta oraz niska aktywność fizyczna. Poprawę swojego stanu zdrowia należy więc rozpocząć od tych właśnie czynników, jednak są również na rynku suplementy, które mogą nam pomóc w regulacji gospodarki cukrowej i walce z insulinoopornością, która do cukrzycy może prowadzić.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 270 odsłony