Jakub Chomej

8 maja – światowy dzień walki z nowotworem jajników

Światowy Dzień Walki z Rakiem Jajnika jest dobrą okazją, aby wspomnieć jak za pomocą odpowiedniego odżywiania zapobiegać temu groźnemu schorzeniu. Nowotwór ten często nie daje o sobie znać przez bardzo długi czas, dlatego ważne jest żeby często się badać oraz zdrowo jeść.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 231 odsłony

ARMageddon

Dzisiejszy wpis chciałbym dedykować osobom, które mają problem z rozbudowaniem swoich ramion. Wiadomo, że każdego kto trenuje na siłowni, prędzej czy później dopadnie stagnacja. Sposobów na jej przełamanie jest dużo, jednak ramiona mają to do siebie, że często nie chcą rosnąć, a progres w ich przypadku u wielu osób jest powolny. Poniżej przedstawię wam metodę, która zadziałała w moim przypadku i z której czerpię inspirację obecnie do planowania treningu ramion.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 778 odsłony

Mój elementarz suplementacji

Siłownie w końcu otwarte i można wracać do treningów. Powrót do formy nie powinien zająć nam dużo czasu, w szczególności jeśli podczas, gdy kluby fitness były zamknięte, nie siedzieliśmy bezczynnie oraz nie objadaliśmy się bez opamiętania. Wiele osób na pewno znowu będzie myślało o uporządkowaniu diety, ułożeniu planu treningowego, itd. W ponownym odbudowaniu naszej sprawności fizycznej oraz poprawie wyglądu przydadzą się również suplementy. Aby ułatwić wam ich wybór przygotowałem listę tego, co sam używam i co jest bardzo pomocne w osiąganiu dobrych wyników na siłowni.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 508 odsłony

Tarczyca - często zapominana, a tak ważna!

Myśląc o gubieniu tkanki tłuszczowej, nie należy myśleć jedynie o ujemnym bilansie kalorycznym. Jest on niezbędny do utraty wagi ale nie zapominajmy, że nasz metabolizm w końcu dostosuje się do naszego spożycia. Ciągłe i długotrwałe zmniejszanie kaloryczności diety będzie prowadziło nie tylko do spowalniania przemiany materii, ale również do niedożywienia oraz zaburzenia pracy niektórych organów, w tym tarczycy.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 497 odsłony

Wątroba twój przyjaciel

Dzisiaj chciałbym poruszyć często pomijany temat, jakim jest zdrowie wątroby. Większość osób trenujących na siłowni głównie skupia się na planie treningowym, technice i ilość spożywanych makroskładników. I bardzo dobrze, są to ważne rzeczy, których nie należy pomijać. Jednak może nadejść taki moment, w którym nasze efekty zahamują, nie będziemy mogli ani zrzucić tłuszczu, ani przybrać na masie. Zaczną się problemy ze wzdęciami, brakiem apetytu, zmęczeniem. To pierwsze sygnały, które może nam dawać wątroba.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 535 odsłony

Velositol - przyszłość kulturystyki?

Większość osób czytających ten artykuł prawdopodobnie chodzi (lub będzie chodzić po 29 maja) na siłownie. Znaczna część trenuje w celu zwiększenia siły i masy mięśniowej. Wiadomo, przez pierwsze kilka miesięcy efekty mogą być zauważalne z tygodnia na tydzień, z miesiąca na miesiąc, jednak potem o przyrosty co raz trudniej. Konieczna jest zmiana planu treningowego, diety, wprowadzanie różnych modyfikacji, metod treningowych. Oczywiście, będąc cierpliwym i mądrze trenując doczekamy się efektów, jednak nie każdy może pochwalić się tą cechą. Wtedy pojawia się doping i niestety, nie każdy wchodzi na cykl z głową, stosując środki na ślepo, albo tak jak "kolega z siłowni" doradzi. A co jeśli bym wam powiedział, że dzięki odpowiedniemu zastosowaniu kilku suplementów można znacząco poprawić wyniki sportowe bez stosowania sterydów?

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 537 odsłony

Bakterie jelitowe, probiotyki. Jak ważne są dla naszego ciała?

Bakterie są nieodłączną częścią naszego małego ekosystemu i bez nich nie bylibyśmy w stanie funkcjonować. Jednym z najważniejszych miejsc w naszym ciele są jelita, o których mówi się jako o naszym "drugim mózgu" oraz zamieszkujące je bakterie. To, ile bakterii egzystuje w naszych jelitach, wpływa bezpośrednio na ich szczelność, wchłanianie oraz rozkład substancji nie strawnych przez nasz organizm.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 435 odsłony

Wspomaganie gospodarki cukrowej organizmu

W dzisiejszych czasach, coraz więcej osób choruje na cukrzycę, a u wielu można zdiagnozować stan przedcukrzycowy. Do takiego stanu rzeczy prowadzi głównie zła dieta oraz niska aktywność fizyczna. Poprawę swojego stanu zdrowia należy więc rozpocząć od tych właśnie czynników, jednak są również na rynku suplementy, które mogą nam pomóc w regulacji gospodarki cukrowej i walce z insulinoopornością, która do cukrzycy może prowadzić.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 426 odsłony

Mango afrykańskie. Jak działa i czy warto suplementować?

Święta i po świętach. Zapewne wielu z nas podczas tego weekendu nie żałowało sobie jedzenia; kiełbasy, żurku, serniczków itd., a co za tym idzie przybyło kilka kilogramów. Oczywiście większość z tego, to woda oraz treść pokarmowa zalegająca jeszcze w jelitach. Jednak jeśli się nie ruszaliśmy i jeszcze po świętach dojadaliśmy to, co zostało, to mogło się zdarzyć, że trochę tłuszczu nam się odłożyło. Jak możemy się tego pozbyć? Z pomocą przychodzi bohater dzisiejszego artykułu: ekstrakt z afrykańskiego mango.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 525 odsłony

Znaczenie receptorów androgenowych

Po kilku latach chodzenia na siłownie i po rozmowach z trenującymi można zauważyć, że zdecydowana większość osób nie zdaje sobie sprawy z tego jak ważną rolę w kontekście budowy mięśni odgrywają hormony. Większość bywalców siłowni wie jedynie to, że aby urosnąć trzeba podnieść poziom testosteronu. Oczywiście jest to prawda, ale podwyższone stężenie testosteronu to nie wszystko, ponieważ niewiele on zdziała jeżeli nie jest on wykorzystywany.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 829 odsłony

Poznaj ekipę Doktor-Fit #06 Kim jest Kuba

Sportem interesuje się od podstawówki. Wszystko zaczęło się od filmu „Rocky”, dzięki któremu zainteresowałem się boksem, ale moim głównym celem było osągnięcie sylwetki jaką reprezentował Sylvester Stallone. W 6 klasie kupiłem sobie hantlę oraz sztangę i od razu zakochałem się w treningu siłowym. W gimnazjum szwagier przywiózł mi kilka egzemplarzy magazynu „Muscular Development” i gdy zobaczyłem na okładce Steve’a Kuclo to od razu zdałem sobie sprawę, że chcę tak wyglądać. Pomimo, że każdy (w szczególności rodzice) mówił, że to wygląda okropnie - ja zdania nie zmieniłem. Szybko zaopatrzyłem się w ławkę do ćwiczeń i na początku 3 klasy gimnazjum wycisnąłem na klatę mityczną „stówę”.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 360 odsłony

Krótko o znaczeniu hormonów w sporcie: Testosteron.

Testosteron jest hormonem androgennym, produkowanym w jądrach. Jest męskim hormonem płciowym odpowiedzialnym głównie za rozwój cech męskich. Jest odpowiedzialny za poziom libido, nastrój i samopoczucie, jego poziom może wpływać na owłosienie skóry, a jego niedobór może mieć wpływ na rozwój osteoporozy. U mężczyzn głównie jest produkowany przez śródmiąższowe komórki Leydiga w jądrach a u kobiet przez jajniki, korę nadnerczy i łożysko. Produkcję męskiego hormonu płciowego stymuluje hormon luteinizujący wydzielany przez przysadkę.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 1011 odsłony