Odżywianie

Wyglądają jak cukier, smakują jak cukier, ale to nie jest cukier

Żyjemy w czasach, gdzie dostęp do żywności luksusowej (bo myślę, że tak możemy nazwać wszelakie smakołyki, nie są nam niezbędne do życia) jest bardzo łatwy, a co za tym idzie - spożywamy jej dużo. Rodzice podają dzieciom batonik zamiast owoca. Pijemy słodzone napoje gazowane, zamiast wody na co dzień. I do pewnego momentu nie ma w tym nic złego, ja sam nie stronię od słodyczy, bo zwyczajnie lubię czekoladę.

today
perm_identity Łukasz Plaskota
remove_red_eye 319 odsłony

Charakterystyka metod chemicznych i biologicznych utrwalania żywności z uwzględnieniem ich wpływu na wartość odżywczą.

Utrwalanie żywności - zarówno pochodzenia roślinnego jak i zwierzęcego to jeden z głównych celów, jaki stawiają sobie pracownicy przemysłu spożywczego. Utrwalanie żywności ma na celu nie tylko zabezpieczenie jej przed wpływem grzybów pleśni czy drobnoustrojów chroniąc ja przed przedwczesnym zepsuciem i wyrządzeniem szkody konsumentowi.

today
perm_identity Gosia
remove_red_eye 341 odsłony

Charakterystyka metod fizycznych utrwalania żywności z uwzględnieniem ich wpływu na wartość odżywczą.

Utrwalanie żywności znane jest każdemu z nas i jest praktykowane od wielu lat. Ale w jakim celu? Które ze sposobów są najmniej inwazyjne i pozwalają zachować najwięcej wartości odżywczych? To wszystko w dalszej części artykułu.

today
perm_identity Gosia
remove_red_eye 304 odsłony

Mity dietetyczne i jak to jest naprawdę, część 2.

Mit numer 4 — BCAA jest najlepsze! BCAA, czyli aminokwasy posiadające rozgałęziony boczny łańcuch alifatyczny. Możemy do nich zaliczyć izoleucynę, leucynę oraz walinę. Wielu sportowców suplementuje BCAA, gdyż są przekonani że to najlepszy sposób na hipertrofię.

today
perm_identity Karina
remove_red_eye 307 odsłony

Obalamy mity: Szpinak to bogate źródło żelaza.

Historia ma swój początek w 1870 roku. Wtedy to niemiecki badacz zajmujący się analizowaniem zawartości żelaza w poszczególnych produktach spożywczych popełnił błąd. Zapisując swoje wyniki, postawił przecinek w złym miejscu. Przesuwając go o jedno miejsce w prawo, spowodował nagłe dziesięciokrotne zwiększenie zawartości żelaza w tym znienawidzonym przez dzieci warzywie. I tak oto narodził się mit o niezwykłych właściwościach szpinaku.

today
perm_identity Gosia
remove_red_eye 176 odsłony

Mity dietetyczne i jak to jest naprawdę, część 1.

Zapewne często spotkaliście się z różnymi mitami odnośnie odżywiania. Często są one wyolbrzymione/nieprawdziwe. Dzisiaj przyjrzymy się bliżej kilku z nich :)

today
perm_identity Karina
remove_red_eye 114 odsłony

Obalamy mity: Czy fortyfikacja żywności jest konieczna?

Jak to jest z tym wzbogacaniem żywności? Po przedstawieniu celu w jakim jest wprowadzana, możemy stwierdzić że głównym celem producentów jest dbanie o konsumenta i dbanie o zminimalizowanie niedoborów żywieniowych populacji, co może przełożyć się na poprawę stanu zdrowia w określonym miejscu na świecie. Najważniejsze jest prawidłowo przeprowadzone badanie, sprawdzające jakie faktycznie niedobory występują. Więc założenia przedstawiają się bardzo pozytywnie.

today
perm_identity Gosia
remove_red_eye 337 odsłony

Kofeina, z czym to się pije?

Mowa oczywiście o pobudzającej kawie, którą tak wielu z nas pije codziennie. W artykule zostały przedstawione korzyści picia 2-3 filiżanek dziennie, jak i odpowiedź na pytanie czy kawa rzeczywiście wypłukuje magnez. Zapraszam do czytania.

today
perm_identity Karina
remove_red_eye 105 odsłony

Uzupełnianie kalorii „na masie”

"Dużo jem, a nie rosnę". Częstym problemem ludzi trenujących na siłowni jest to, że pomimo spożywania znacznej ilości pożywienia, osoby te nie mogą przybrać na wadze. Myślę, że wielu z nas spotkało się z osobą, która twierdzi , że je „jak koń”, a przyrostów w masie mięśniowej brak. Co może być przyczyną i jak poradzić sobie z tym problemem? W tym wpisie postaram się pomóc Wam rozwiązać ten problem.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 103 odsłony

Skuteczne odchudzanie - porady na start, cz. 1

Lato zbliża się wielkimi krokami, siłownie zostały otwarte. Wiele osób przychodzi do nas, aby zakupić spalacz tłuszczu w celu szybkiej utraty kilku zbędnych kilogramów, które pojawiły podczas kwarantanny, nierzadko zapominając o najważniejszym – o podstawach. W poprzednim wpisie dotyczącym spalania tkanki tłuszczowej, nasz kolega Kuba zaprezentował przykładowy trening wraz z suplementacją pomagającą w tym procesie. Natomiast ja przedstawię wam garść podstawowych porad na start, aby w ogóle zacząć odchudzanie.

today
perm_identity Maciej
remove_red_eye 134 odsłony

Cooking spray - warto?

Może na początek wytłumaczmy czym jest cooking spray. Jest to spray wykorzystywany do gotowania, najczęściej używany podczas smażenia. Zawiera lecytynę spełniającą rolę emulgatora. Ponadto też powinien mieć w składzie gaz napędowy (niejednokrotnie jest to alkohol spożywczy, podtlenek azotu, dwutlenek węgla lub propan). Spray do gotowania jest nakładany na patelnie i inne naczynia kuchenne, aby zapobiec przywieraniu potraw.

today
perm_identity Karina
remove_red_eye 328 odsłony

Olej palmowy, zdrowy czy nie?

Olej palmowy dla większości osób kojarzy się negatywnie. Jego zła opinia nie wzięła się znikąd. Ale dlaczego właściwie mówi się, że olej palmowy jest niezdrowy? I jeśli rzeczywiście tak jest to dlaczego producenci żywności tak chętnie używają go w swoich produktach? W tym tekście postaram się odpowiedzieć między innymi na te pytania.

today
perm_identity Doktor Fit
remove_red_eye 128 odsłony