Suplementacja

Kreatyna HCL - czy warto dopłacać?

Kreatyna HCL - czy warto dopłacać?

Kreatyna HCL, to inaczej chlorowodorek kreatyny, czyli połączenie cząsteczki kreatyny z kwasem chlorowodorowym. Brzmi groźnie, ale nic bardziej mylnego.

today
perm_identity Łukasz Plaskota
remove_red_eye 101 odsłony
Jaką rolę pełni witamina B6 i gdzie można ją znaleźć?

Jaką rolę pełni witamina B6 i gdzie można ją znaleźć?

Rodzina witamin z grupy B jest dość duża, a dziś poznamy bliżej jedną z nich — witaminę B6. Sprawdźmy, gdzie występuje, ile należy jej spożywać oraz kto może być zagrożony jej deficytem.

today
perm_identity Katarzyna Błaszkowska
remove_red_eye 374 odsłony
Żeń-szeń - właściwości i zastosowanie

Żeń-szeń - właściwości i zastosowanie

Żeń-szeń zaliczany jest do grupy adaptogenów, czyli związków chemicznych, które normalizują funkcjonowanie ludzkiego organizmu. Przekłada się to między innymi na poprawę koncentracji, większą witalność, lepsze samopoczucie i zwiększoną odporność na stres. Oprócz tego żeń-szeń znany jest ze swoich właściwości immunomodulujących, czyli usprawniające odpowiedź immunologiczną organizmu. Związki zawarte w tej roślinie mają także działanie przeciwutleniające, dzięki czemu chronią organizm przed skutkami stresu oksydacyjnego.

today
perm_identity Katarzyna Błaszkowska
remove_red_eye 526 odsłony
Suplementacja diety wegańskiej

Suplementacja diety wegańskiej

Zainteresowanie dietą wegetariańską i wegańską sukcesywnie wzrasta. Dostęp do produktów spożywczych przeznaczonych dla wegetarian jest coraz łatwiejszy, co sprzyja przejściu na taki sposób żywienia. Czy dieta wegetariańska lub w pełni roślinna jest w stanie pokryć zapotrzebowanie na składniki odżywcze?

today
perm_identity Katarzyna Błaszkowska
remove_red_eye 586 odsłony
Czym jest melatonina i kto powinien ją stosować?

Czym jest melatonina i kto powinien ją stosować?

Część procesów w naszym organizmie przebiega rytmicznie, czego przykładem może być zasypianie. Śpimy w nocy, a jemy, pracujemy, poruszamy się w ciągu dnia. Taki naturalny rytm może zostać zaburzony przez różnego rodzaju czynniki.

today
perm_identity Katarzyna Błaszkowska
remove_red_eye 704 odsłony
Mój elementarz suplementacji

Mój elementarz suplementacji

Siłownie w końcu otwarte i można wracać do treningów. Powrót do formy nie powinien zająć nam dużo czasu, w szczególności jeśli podczas, gdy kluby fitness były zamknięte, nie siedzieliśmy bezczynnie oraz nie objadaliśmy się bez opamiętania. Wiele osób na pewno znowu będzie myślało o uporządkowaniu diety, ułożeniu planu treningowego, itd. W ponownym odbudowaniu naszej sprawności fizycznej oraz poprawie wyglądu przydadzą się również suplementy. Aby ułatwić wam ich wybór przygotowałem listę tego, co sam używam i co jest bardzo pomocne w osiąganiu dobrych wyników na siłowni.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 551 odsłony
TREC Booster Oat Gainer - opus magnum wśród gainerów?

TREC Booster Oat Gainer - opus magnum wśród gainerów?

Po wielu tygodniach od premiery ponownie przyglądamy się jednemu z najlepszych, naszym (w Doktor Fit) zdaniem, gainerów typu bulk na rynku i gainerów w ogóle. Artykuł powstaje niejako dla odświeżenia, gdyż dostępność produktu była ostatnimi czasy dość ograniczona i niestety nie każdy zdążył się z nim zapoznać, a warto. Część osób też z niego zrezygnowała z w/w powodu. Dzisiaj, z okazji "powrotu króla", bo zatowarowaliśmy się po uszy, aby nikomu nie zabrakło :D zdecydowałem się napisać parę słów, dlaczego TREC Booster Oat Gainer powinien być stałym gościem w naszych kuchniach.

today
perm_identity Łukasz Plaskota
remove_red_eye 862 odsłony
Bakterie jelitowe, probiotyki. Jak ważne są dla naszego ciała?

Bakterie jelitowe, probiotyki. Jak ważne są dla naszego ciała?

Bakterie są nieodłączną częścią naszego małego ekosystemu i bez nich nie bylibyśmy w stanie funkcjonować. Jednym z najważniejszych miejsc w naszym ciele są jelita, o których mówi się jako o naszym "drugim mózgu" oraz zamieszkujące je bakterie. To, ile bakterii egzystuje w naszych jelitach, wpływa bezpośrednio na ich szczelność, wchłanianie oraz rozkład substancji nie strawnych przez nasz organizm.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 475 odsłony
Wspomaganie gospodarki cukrowej organizmu

Wspomaganie gospodarki cukrowej organizmu

W dzisiejszych czasach, coraz więcej osób choruje na cukrzycę, a u wielu można zdiagnozować stan przedcukrzycowy. Do takiego stanu rzeczy prowadzi głównie zła dieta oraz niska aktywność fizyczna. Poprawę swojego stanu zdrowia należy więc rozpocząć od tych właśnie czynników, jednak są również na rynku suplementy, które mogą nam pomóc w regulacji gospodarki cukrowej i walce z insulinoopornością, która do cukrzycy może prowadzić.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 461 odsłony
Mango afrykańskie. Jak działa i czy warto suplementować?

Mango afrykańskie. Jak działa i czy warto suplementować?

Święta i po świętach. Zapewne wielu z nas podczas tego weekendu nie żałowało sobie jedzenia; kiełbasy, żurku, serniczków itd., a co za tym idzie przybyło kilka kilogramów. Oczywiście większość z tego, to woda oraz treść pokarmowa zalegająca jeszcze w jelitach. Jednak jeśli się nie ruszaliśmy i jeszcze po świętach dojadaliśmy to, co zostało, to mogło się zdarzyć, że trochę tłuszczu nam się odłożyło. Jak możemy się tego pozbyć? Z pomocą przychodzi bohater dzisiejszego artykułu: ekstrakt z afrykańskiego mango.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 575 odsłony
Białko serwatkowe - podstawy raz jeszcze

Białko serwatkowe - podstawy raz jeszcze

WPC? WPI? A może WPH? Temat na pewno był już omawiany tysiące razy, ale myślę, że czasami warto sobie przypomnieć takie podstawy. Nasza wiedza cały czas się rozwija, dochodzą nowe zagadnienia i kolejne akapity do już opisanych spraw. Trzeba ciągle aktualizować.

today
perm_identity Łukasz Plaskota
remove_red_eye 856 odsłony
Suplementacja w sporcie. Jak działa cytrulina?

Suplementacja w sporcie. Jak działa cytrulina?

Cytrulina jest jednym z trzech aminokwasów endogennie wytwarzanych w ustroju człowieka z ornityny i karbamoilofosforanu w cyklu mocznikowym. Odgrywa ona ważną rolę w organizmie, ale w przeciwieństwie do niektórych aminokwasów nie jest wykorzystywana do budowy białek. Cytrulina jest również prekursorem argininy- aminokwasu naturalnie występującego w organizmie odpowiedzialnego za syntezę tlenku azotu, który z kolei odpowiada za efekt tak zwanej pompy mięśniowej.

today
perm_identity Klaudia
remove_red_eye 687 odsłony