Suplementacja

TREC Booster Oat Gainer - opus magnum wśród gainerów?

Po wielu tygodniach od premiery ponownie przyglądamy się jednemu z najlepszych, naszym (w Doktor Fit) zdaniem, gainerów typu bulk na rynku i gainerów w ogóle. Artykuł powstaje niejako dla odświeżenia, gdyż dostępność produktu była ostatnimi czasy dość ograniczona i niestety nie każdy zdążył się z nim zapoznać, a warto. Część osób też z niego zrezygnowała z w/w powodu. Dzisiaj, z okazji "powrotu króla", bo zatowarowaliśmy się po uszy, aby nikomu nie zabrakło :D zdecydowałem się napisać parę słów, dlaczego TREC Booster Oat Gainer powinien być stałym gościem w naszych kuchniach.

today
perm_identity Łukasz Plaskota
remove_red_eye 145 odsłony

Bakterie jelitowe, probiotyki. Jak ważne są dla naszego ciała?

Bakterie są nieodłączną częścią naszego małego ekosystemu i bez nich nie bylibyśmy w stanie funkcjonować. Jednym z najważniejszych miejsc w naszym ciele są jelita, o których mówi się jako o naszym "drugim mózgu" oraz zamieszkujące je bakterie. To, ile bakterii egzystuje w naszych jelitach, wpływa bezpośrednio na ich szczelność, wchłanianie oraz rozkład substancji nie strawnych przez nasz organizm.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 164 odsłony

Wspomaganie gospodarki cukrowej organizmu

W dzisiejszych czasach, coraz więcej osób choruje na cukrzycę, a u wielu można zdiagnozować stan przedcukrzycowy. Do takiego stanu rzeczy prowadzi głównie zła dieta oraz niska aktywność fizyczna. Poprawę swojego stanu zdrowia należy więc rozpocząć od tych właśnie czynników, jednak są również na rynku suplementy, które mogą nam pomóc w regulacji gospodarki cukrowej i walce z insulinoopornością, która do cukrzycy może prowadzić.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 146 odsłony

Mango afrykańskie. Jak działa i czy warto suplementować?

Święta i po świętach. Zapewne wielu z nas podczas tego weekendu nie żałowało sobie jedzenia; kiełbasy, żurku, serniczków itd., a co za tym idzie przybyło kilka kilogramów. Oczywiście większość z tego, to woda oraz treść pokarmowa zalegająca jeszcze w jelitach. Jednak jeśli się nie ruszaliśmy i jeszcze po świętach dojadaliśmy to, co zostało, to mogło się zdarzyć, że trochę tłuszczu nam się odłożyło. Jak możemy się tego pozbyć? Z pomocą przychodzi bohater dzisiejszego artykułu: ekstrakt z afrykańskiego mango.

today
perm_identity Jakub Chomej
remove_red_eye 222 odsłony

Białko serwatkowe - podstawy raz jeszcze

WPC? WPI? A może WPH? Temat na pewno był już omawiany tysiące razy, ale myślę, że czasami warto sobie przypomnieć takie podstawy. Nasza wiedza cały czas się rozwija, dochodzą nowe zagadnienia i kolejne akapity do już opisanych spraw. Trzeba ciągle aktualizować.

today
perm_identity Łukasz Plaskota
remove_red_eye 268 odsłony

Suplementacja w sporcie. Jak działa cytrulina?

Cytrulina jest jednym z trzech aminokwasów endogennie wytwarzanych w ustroju człowieka z ornityny i karbamoilofosforanu w cyklu mocznikowym. Odgrywa ona ważną rolę w organizmie, ale w przeciwieństwie do niektórych aminokwasów nie jest wykorzystywana do budowy białek. Cytrulina jest również prekursorem argininy- aminokwasu naturalnie występującego w organizmie odpowiedzialnego za syntezę tlenku azotu, który z kolei odpowiada za efekt tak zwanej pompy mięśniowej.

today
perm_identity Klaudia
remove_red_eye 114 odsłony

Coś więcej o Agmatynie, DMAA, DMHA

Agmatyna jest związkiem chemicznym należącym do amin biogennych. Uzyskuje się ją w wyniku odłączenia grupy karboksylowej od argininy. Jej wystarczająco duża ilość w organizmie może wpływać korzystnie na proces lipolizy. Lipoliza jest enzymatycznym procesem rozkładu trójglicerydów. Czyli w skrócie- mając odpowiedni poziom agmatyny, redukcja tkanki tłuszczowej będzie przebiegać korzystniej :) Dodatkowo zauważalny jest wzrost tlenku azotu (NO), który wpływa chociażby na zwiększenie pojemności tlenowej płuc, wpływa pozytywnie na powstawanie nowych cienkościennych naczyń krwionośnych, oraz wykazuje korzystne działanie na pobór glukozy przez komórki mięśniowe.

today
perm_identity Karina
remove_red_eye 250 odsłony

Beta-alanina - kondycja i wytrzymałość

Beta-alanina jest aminokwasem endogennym, wytwarzanym w wątrobie, ale możemy ją również dostarczyć do naszego organizmu wraz z pożywieniem. Jest ona jednym z najlepiej przebadanych suplementów. Bierze udział w budowie białek, a co ważniejsze zwiększa poziom karnozyny w mięśniach, przez co zwiększa wydolność, wytrzymałość oraz efektywnie pomaga budować masę mięśniową. Znana jest z charakterystycznego swędzenia i mrowienia po jej użyciu.

today
perm_identity Klaudia
remove_red_eye 118 odsłony

Gotu Kola- roślina o prozdrowotnych właściwościach

Wąkrotka azjatycka (Centella asiatica L.) jest rośliną naturalnie występującą na terenach tropikalnych lub subtropikalnych. Od tysięcy lat wykorzystywana jest na terenie Indii, Chin oraz Afryki, ale występuje również w Australii, Ameryce, Madagaskarze i Malezji. Rośnie ona na terenach wilgotnych przy brzegach zbiorników wodnych, ale także na terenach skalistych.

today
perm_identity Klaudia
remove_red_eye 125 odsłony

Guarana - to warto wiedzieć!

Guarana (Paullinia cupana) jest rośliną pochodzącą z Amazonki. Zwyczajowo jest nazywana guaraną od gorzko-kwaśnego napoju sporządzanego z jej nasion. Guarana najczęściej stosowana jest jako środek pobudzający, ze względu na zdecydowanie większą ilość kofeiny niż sama kawa. W składzie zawiera również stymulanty takie jak teobromina i teofilina wpływające na ośrodkowy układ nerwowy (OUN).

today
perm_identity Klaudia
remove_red_eye 212 odsłony

Suplementacja witaminą D u sportowców

Witamina D w organizmie człowieka pełni funkcję prohormonu, która pod wypływem działania UVB syntetyzowana jest w ludzkiej skórze. Może być ona również dostarczana do organizmu wraz z dietą lub na drodze suplementacji. Zaliczana jest do witamin rozpuszczalnych w tłuszczach.

today
perm_identity Klaudia
remove_red_eye 109 odsłony

Trening późnym wieczorem? Z jakiej przedtreningówki skorzystać?

Niekiedy się zdarza, że musimy wykonać trening w godzinach wieczornych bądź późniejszych. W celu uniknięcia problemów ze snem, powinniśmy wykluczyć preworkout'y bazujące na kofeinie. Zatem po co możemy sięgnąć, aby zwiększyć nasz perfomance treningowy?

today
perm_identity Maciej
remove_red_eye 112 odsłony